Mi-35 czyli modernizacja śmigłowców Mi-24

Obecnie bardzo wiele śmigłowców Mi-24 pozostaje w służbie różnych państw, a w celu utrzymania ich w gotowości bojowej i na odpowiednim poziomie technicznym wdrożono wiele programów unowocześnienia maszyn. Mi-24 jest niezawodną, doskonale opancerzoną maszyną mogącą wykonywać zadania bojowe jeszcze przez wiele lat po wprowadzeniu znaczących modyfikacji awioniki, uzbrojenia, sensorów, oraz innych usprawnień. Obecny producent śmigłowców Mi-24 firma Rostwertol również prowadzi prace nad unowocześnieniem swojej maszyny. Oblatany w 1999 przeznaczony dla armii rosyjskiej Mi-24M i jego eksportowa odmiana Mi-35M posiada następujące usprawnienia w porównaniu do wersji poprzednich:
kokpit z możliwością podłączenia rosyjskich gogli noktowizyjnych Szowak
łopaty wirnika głównego wykonane z włókna szklanego
wirnik ogonowy typu nożycowego
stałe podwozie główne absorbujące energię podczas awaryjnego lądowania, skonstruowane w celu zmniejszenia masy śmigłowca i zwiększenia bezpieczeństwa. Zastosowanie podwozia stałego zmniejszyło prędkość maksymalną maszyny o 6 km/h.
ścięte końcówki skrzydeł
unowocześnione stabilizowane sensory obserwacji telewizyjnej i w podczerwieni FLIR, oraz celownik laserowy. Kokpit wyposażono w wielofunkcyjne wyświetlacze ciekłokrystaliczne
nowa wieżyczka z 23 mm działkiem zaprojektowanym dla wersji Mi-24WP.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: